Odpowiedz 

Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Livebox + router z vpn na jednej linii telefonicznej
16.01.2017, 22:28 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.01.2017 22:35 przez RobertPaczek.)
Livebox + router z vpn na jednej linii telefonicznej
Cześć!

Jako że chcę korzystać z kilku serwisów wymagających zagranicznego IP i używać torrenta bez stresów, planuję wykupić sobie usługę VPN. Problem w tym, że w moim domu kilka osób korzysta z internetu po wifi, a ja chciałbym mieć dostęp do osobnej sieci wifi, która przechodzi przez vpn. Plan jest taki:

Podłączyć router z funkcją vpn do liveboxa kablem ethernetowym. Zaprogramować vpn na routerze i utworzyć sieć wifi, z której będę korzystał na kilku urządzeniach (sacjonarny, laptop i smartfon). Dzięki temu zachowałbym zwykłą sieć wifi dla domowników, a sam korzystałbym z osobnego wifi z vpn na kilku urządzeniach jednocześnie. W sumie jestem totalnym laikiem i nie wiem, czy taki układ w ogóle jest możliwy i bezpieczny. Znalazłem w miarę tani router z VPN TP-Link TD-W8960N. Chciałbym prosić o Wasze zdanie na ten temat. Z góry dzięki Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
17.01.2017, 17:32
RE: Livebox + router z vpn na jednej linii telefonicznej
(16.01.2017 22:28)RobertPaczek napisał(a):  Podłączyć router z funkcją vpn do liveboxa kablem ethernetowym.

Plan jest dobry, jednak by VPN działał należy na Liveboxie przekierować właściwe porty, tak by serwer VPN mógł się połączyć z routerem.

(16.01.2017 22:28)RobertPaczek napisał(a):  ...i nie wiem, czy taki układ w ogóle jest możliwy i bezpieczny.
Ja tak mam u siebie i działa, tylko mam inny router z modemem, nie Livebox.

(16.01.2017 22:28)RobertPaczek napisał(a):  Znalazłem w miarę tani router z VPN TP-Link TD-W8960N.
Jak jakieś otwarte WRT na nim działa, to wszystko będzie ok. Tylko wpierw poszukaj na forach, czy po wgraniu WRT do tego modelu nie występują jakieś problemy.