Odpowiedz 

Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Proszę o mądre rady
08.10.2014, 12:58
Proszę o mądre rady
Witam wszystkich, bo to mój pierwszy post.
Jestem zielony w kwestiach zabezpieczenia się przed inwigilacją wszelkich służb, firm, instytucji i osób. Chciałbym po prostu maksymalnie ograniczyć taką możliwość komukolwiek, aby zwiększyć swoją prywatność. Jestem laikiem w informatyce i ogólnie szukam prostych i sprawdzonych sposobów. Proszę o parę prostych rad o tym co mogę zrobić, nie utrudniając sobie życia.
Na razie zrezygnowałem ze smartfona, fb i gmaila, zacząłem korzystać z przeglądarki tor i założyłem safe-maila. Czy to w ogóle coś da? Myślę, że i tak pracodawcy, bankom i t.d. będę podawał oficjalny e-mail i nr telefonu, a poza tym np. znajomym jak podam safe-maila, a oni mają gmaila i t.p. to i tak wiele instytucji może przechwycić treść mejli. To samo jeśli nawet będę dzwonić do znajomych z niezarejestrowanego nru na kartę, to wiem, że np. policja może sprawdzić wszelkie połączenia, nry, imei. Nie chcę rezygnować z allegro, banku, karty płatniczej czy paypala, bo nie mam nic do ukrycia, a już nie umiem się bez tego obyć. Proszę o rozsądne odpowiedzi.
Pozdrawiam
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
10.10.2014, 1:04
RE: Proszę o mądre rady
Witam. Polecam zainstalować pełną wersję najnowszego Norton Internet Security (tak, za prywatność musisz płacić), używać Windowsa 8 z kontem w chmurze (pomijając kwestie techniczne wbrew pozorom drastycznie zwiększa to poziom prywatności, nawet Unia Europejska jest przeciwko Microsoftowi w tej kwestii, poczytaj więcej na Niebezpieczniku - świetna lektura). Po za tym najważniejsze jest byś nie wchodził na duckduckgo.com - to trojan podstawiony przez służby specjalne, tak w skrócie.